به مدار آوردن یک حلقه چاه آب شرب به جهت تامین پایدار آب شرب شهر آسمان آباد، احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستا محمد قلی شهر سرابله ؛/اصلاح ۲۰۰ متر شبکه اصلی در روستاهای بخش مرکزی چرداول/اصلاح و ارتقاء خط انتقال آب شرب شهر بلاوه‌تره و ده روستای حومه در بخش زاگرس  به طول ۲۰۰ متر  […]

به مدار آوردن یک حلقه چاه آب شرب به جهت تامین پایدار آب شرب شهر آسمان آباد، احداث 
مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستا محمد قلی شهر سرابله ؛/اصلاح ۲۰۰ متر شبکه اصلی در روستاهای بخش مرکزی چرداول/اصلاح و ارتقاء خط انتقال آب شرب شهر بلاوه‌تره و ده روستای حومه در بخش زاگرس  به طول ۲۰۰ متر 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام مطرح کرد: ضرورت پایداری آب شرب در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ محمد محمدی با تاکید بر تامین آب شرب پایدار در سطح استان گفت: در همین راستا آب و فاضلاب استان ایلام در شهرستان چرداول به جهت تامین آب شرب شهر آسمان آباد، اقدام به اجاره یک حلقه چاه شخصی نموده که پس از انجام مراحل تست و آزمایشات متعدد و حصول اطمینان از سلامت و کیفیت آن، آب این چاه بعنوان یکی از منابع تامین آب شهر آسمان آباد وارد مدار و به خط انتقال آب این شهر متصل شد.

وی افزود: مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستای محمدقلی شهر سرابله با اعتبار هزینه شده ۲۳ میلیارد ریال نیز آماده بهره‌برداری است.

مدیرآبفای استان تصریح کرد: با توجه به اینکه مخزن قدیمی این روستا با حجم ۲۰۰ متر مکعب بعلت افزایش جمعیت، جوابگوی نیاز اهالی نبود لذا با هدف افزایش ذخیره آب شرب، احداث مخزن جدید در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر تامین آب روستا؛ مناطق جنوبی شهر آسمان آباد را نیز تحت‌ پوشش قرار می دهد که امکان ذخیره‌سازی آب برای جمعیتی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر در شبانه روز را فراهم می آورد.


محمدی در پایان دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در شهرستان چرداول را اصلاح و توسعه ۲۰۰ متر شبکه اصلی ۲ روستای چم قوله و زنجیره سفلی برشمرد و اظهار داشت: اصلاح و ارتقاء خط انتقال آب شرب شهر بلاوه‌تره و ۱۰ روستای حومه در بخش زاگرس  به طول ۲۰۰ متر با لوله پلی اتیلن در سایز ۱۱۰ میلیمتر از دیگر اقدام این شرکت است که باعث تامین آب شرب پایدار برای بیش از ۶۰۰ مشترک شده است.

بهسازی شبکه آبرسانی روستاهای “نگل و گوراب” سیروان ۵۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ “محمد محمدی” با تاکید بر اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی با هدف ارتقاء سطح خدمات رسانی و مدیریت مصرف، اظهار کرد: جلوگیری از هدر رفت آب برای تامین آب شرب پایدار مشترکان از مهم ترین اهداف این پروژه در سطح روستاهای نِگل و گوراب از توابع شهرستان سیروان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا در روستاهای “نِگل و گوراب سفلی” از توابع شهرستان سیروان، اصلاح و بهسازی پنج کیلومتر از شبکه داخلی با اعتباری نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه از آذرماه سال گذشته شروع و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد که در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان مردادماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

محمدی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه بیش از ۳۴۰ مشترک از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خاطرنشان کرد: برای این پروژه از لوله پلی اتیلن با اقطار ۶۳،۹۰،۱۱۰ و ۲۰۰ میلی متر استفاده شده است.

شهرستان سیروان به مرکزیت لومار دارای یک شهر، ۲ بخش، چهار دهستان و ۵۸ روستا است و در فاصله ۶۵ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

مدیرعامل آبفای استان ایلام: پروژه هوشمند سازی تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران اجرا می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت هوشمندسازی تاسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران اظهار کرد: تهیه اسناد قرارداد هوشمندسازی مطابق با اسناد بالادستی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از جمله دستورالعمل ملاحظات امنیتی شبکه صنعتی، همچنین مستر پلان اسکادا ابلاغی از طرف شرکت مهندسی آبفای کشور تدوین شده است.

وی افزود: اسناد پروژه هوشمندسازی تأسیسات آبرسانی و شبکه توزیع شهر و پایانه مرزی مهران به روش EPC و از طریق تأمین مالی فاینانس تهیه و طرح مذکور مورد تأیید کمیته تله‌متری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفای استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به الزام قانونی مبنی بر به‌کارگیری مشاور جهت نظارت بر اجرای پروژه، مناقصه این طرح برگزار و توسط شرکت دانش بنیان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه هوشمندسازی شبکه توزیع مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است، تصریح کرد: بمنظور اجرای دقیق طرح هوشمند سازی شبکه توزیع،GIS کامل شبکه توزیع و انشعابات مشترکین، تحلیل هیدرولیکی شبکه توزیع از طریق نرم افزار waterGems( واتر جیمز)، جانمایی شیرآلات فشار شکن بر روی شبکه توزیع با استفاده از تحلیل هیدرولیکی و در نهایت  تله متری و تله کنترل تمام تاسیسات آبرسانی منطقه به جهت مانیتورینگ از مرکز الزامی می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام مطرح کرد: ضرورت پایداری آب شرب در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ محمد محمدی ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد تا در صورت بروز هرگونه مشکل در تامین، انتقال و توزیع آب، اکیپ حوادث و اتفاقات شرکت در کوتاهترین زمان ممکن این مشکلات را مرتفع نماید.

وی افزود: با توجه افزایش دمای هوا و احتمال قطع برق و به تبع آن ایجاد مشکل در تامین آب بهداشتی بصورت پایدار، از تاریخ شنبه ۲۳  لغایت پنجشنبه  29 تیرماه تمامی مرخصیها و ماموریتهای غیر ضرور لغو و حالت آماده باش اعلام گردیده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تاکید کرد: معاونین، مدیران ستادی و امورات تابعه در این بازه زمانی با پایش و کنترل مستمر تاسیسات آب از برقراری آب آشامیدنی بهداشتی و سالم در شبکه های توزیع، اطمینان حاصل نموده و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند . 

محمدی ادامه داد: آب و فاضلاب استان ایلام هیچگونه محدودیتی در تامین آب پایدار در سطح استان ندارد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته و استقرار اکیپ های سازماندهی شده، آماده ارائه خدمات در حوزه آبفا به زائرین اربعین حسینی (ع) هستیم.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه خدمت به زوار امام حسین(ع) برگ زرین و نشان افتخار آبفای استان است، خاطرنشان ساخت:  طبق برنامه های پیش بینی شده تا اربعین حسینی، مجموعه آبفای استان از ورودی های استان تا نقطه صفر مرزی آماده ارائه خدمات در تامین آب پایدار برای زائرین اباعبدالله الحسین(ع) است.