مصداق کار جهادی در ایلام و خدمت رسانی بی منت شهرداری ایلام است. وجود شهرداری با تجربه که تمام پله های مدیریت و ارتقا را در شهرداری ایلام طی کرده و اشراف کامل به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه شهر ایلام دارد امروز به ماوایی برای توسعه این شهر تبدیل شده است. در سنوات […]

مصداق کار جهادی در ایلام و خدمت رسانی بی منت شهرداری ایلام است. وجود شهرداری با تجربه که تمام پله های مدیریت و ارتقا را در شهرداری ایلام طی کرده و اشراف کامل به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه شهر ایلام دارد امروز به ماوایی برای توسعه این شهر تبدیل شده است.

حکم شهردار ایلام از سوی وزارت کشور تایید شد - ایرنا

در سنوات گذشته شاهد بوده ایم هر چند وقت یکبار کارکنان این اداره خدمات رسان با تجمع نارضایت خود را ابراز داشته و بعضا پروژه های در شهرداری کلنگ زنی شده بود که سالیان سال بر زمین مانده بود اما امروز با ایجاد منبع درامدی جدید آن هم از جیب مردم بلکه بااخذ مطالبات شهرداری از ادارات و نهادها شاهد شکوفایی و کار زیربنایی در شطح شهر ایلام هستیم

مظفری اهل رسانه ای کردن اقدامات شهرداری نیست بیشتر به فکر حل مشکلات و معضلات شهر ایلام بوده تا ایجاد حاشیه برای شهرداری. همکاران ایشان اظهار می دارند شیفت کاری شهردار از ساعت ۵ صبح تا ساعت ۲۴ است و بعد از آن هم تلفن ایشان در دسترس همه و پاسخگو است.

دغدغه اول ایشان بعد از سامان دادن به شهر ایلام پرداخت مطالبات کارکنان و رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان است. خط قرمز شهرداری ایلام امروز معیشت کارکنان است و دیگر خبری از تجمع و اعتراض به عدم پرداخت حقوق نیست .

این رسانه انتظار دارد شهردار ایلام اقدامات این شهرداری که در واقع اقدامات نظام است را بیشتر رسانه ای نماید. در این رستا با شهردار ایلام به گفتگو نشسته ایم با موضوع مطالبات کارکنان ، فرسودگی سیستم حمل و نقل شهری، وضعیت آرامستان ایلام، وضعیت فضای سبز شهر ایلام،ساماندهی املاک شهرداری و….

شهردار ایلام در باتدا با اشاره به وضعیت پرداخت بدهی شهرداری به شرکت‌ها و کارکنان گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ میزان سنگینی از بدهی‌ها جمع شده بود، اما با همراهی همکاران یک سوم بودجه سال ۱۴۰۱ یعنی نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان در ۱۵ روز آخر سال تحقق یافت و تمام حق و حقوق شرکت‌ها و همکاران پرداخت شد. سال گذشته نیز با تدابیری که اتخاذ شد، نسبت به تسویه حساب تمام مطالبات شهرداری از جمله مطالبات کارکنان، پیمانکاران و شرکت‌های طرف قرارداد و بخشی از دستگاه‌ها از جمله تأمین اجتماعی اقدام شد.وی عنوان کرد: هم اکنون به منظور نوسازی ناوگان شهری و ماشین‌آلات حوزه خدمات شهری اقداماتی انجام شده است. در حوزه خدمات شهری ماشین‌ها فرسوده است، در حوزه عمرانی نیز ماشین‌های سنگین فرسوده هستند. این ماشین‌آلات متعلق به دهه ۸۰ است و تلاش کردیم تا برای نوسازی ماشین‌آلات از طریق فروش آن‌هایی که هزینه‌بردار بود، فروش املاک و سایر ضایعات که در اختیار شهرداری قرار داشت، ترمیم، بازسازی و نوسازی این ماشین‌آلات را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در حوزه حمل‌ونقل نیز اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرسوده را بازسازی می‌کنیم و کاهش بار ترافیکی را با ایجاد خط ویژه در دستور کار داریم، در حوزه مرکزی شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ترغیب شده‌اند که این مهم ضمن کاهش بار ترافیکی سبب آرامش روحی شهروندان می‌شود و میزان تردد را تسهیل می‌کند.بعضی ماشین‌آلات آتش‌نشانی فرسوده است و نیاز به توسعه ایستگاهی دارد؛ بنابراین نوسازی این ناوگان در اولویت قرار دارد.

مظفری با اشاره به مشکلات موجود در امکانات و خدمات آرامستان ایلام گفت: در حوزه آرامستان کمبود زمین وجود داشت و منابع طبیعی بیش از هشت هکتار زمین به این امر اختصاص داد، زمین در دست تملک و رفع نیازمندی‌ها در حوزه آرامستان در دست اقدام است.

وی فضای سبز شهری را از جمله اولویت هتی تیم مدیریت شهری ایلام برشمرد و گفت: در بحث فضای سبز بیش از ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان در پایان سال به خرید گل و گیاه و تسویه بدهی‌ها اختصاص داده شد، با توجه به اینکه این سازمان مستقل است بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرده و در بحث درآمد و هزینه کمک حال شهرداری است، با توجه به اینکه به تعطیلات تابستان نزدیک می‌شویم ترمیم فضای سبز و چمن‌کاری پارک‌ها انجام شده است. هم چنین سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها نیز ترمیم شده است، اما این سرویس‌ها بر اساس نیاز بازگشایی می‌شود زیرا نگهداری از آن‌ها دشوار است و در بعضی موارد شیرآلات آن‌ها سرقت می‌شود که ممکن است نارضایتی شهروندان را در پی داشته باشد.

شهردار ایلام در خصوص آخرین اقدامات صورت گرقته برای تحقق شهر الکترونیک بیان کرد: در حوزه انفورماتیک شهر هوشمند به روز می‌شود و تلاش می‌کنیم ارتباط با نظام مهندسی بیشتر شود، ضمن اینکه در حوزه شهرسازی دستگاه‌ها و اقدامات باید به روز شود تا شهروندان تا حد امکان برای صدور پروانه به شهرداری مراجعه نکنند و به این ترتیب از بار ارباب رجوع کاسته شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌ها در حوزه خصوصی بحث ساماندهی و نوسازی املاک و ممیزی املاک است. این مطالعات در دهه ۸۰ انجام شده است، اما اکنون در حوزه مسکونی، تجاری، آموزشی و درمانی اطلاعات و آمارها دقیق نیست، چراکه ساخت‌وسازهای خلاف در سطح شهر انجام شده و درآمد شهرداری با ممیزی املاک افزایش پیدا کرده است. با انجام ممیزی املاک درآمد پایداری برای شهرداری به وجود می‌آید و آمار و اطلاعات املاک نیز به روز می‌شود.

وی در خصوص نتایج مثبت عرضه میوه و تره‌بار در غرفه‌ها گفت: عرضه میوه و تره‌بار در پایان سال قبل و ابتدای امسال کاهش قیمت میوه را در پی داشته است، براساس اعلام تنظیم بازار استان غرفه‌هایی در سطح شهر نصب شد و محل‌هایی را مشخص کردیم که میوه به صورت مستقیم عرضه شود؛ ایجاد دکه‌ها و غرفه‌ها تأثیر روانی خوبی بر بازار داشت.

مهندس مظفری در پایان با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه با تیم مدیریت شهری ایلام شهرداری ها با اقدامات خود می توانند رضایتمندی شهروندان را فراهم کنند، چرا که شهرداری ها ویترین نمایش خدمات دولت در جامعه به شمار می روند.