🌐 🔹ایلام نو / حیدر داودی در حالیکە آمارسازی‌هایی کە بیشتر شبیە نقش “مار سازی” هستند، سعی در ایجاد هژمونی برای مدیریت استان داشتند اتفاقی ناگوار کام همە را تلخ کرد.🔹ریزش صخرە‌های سیمرە و دفن شدن فرزند دلبند یک خانوادەشاید این حادثە را برخی طبیعی‌انگاری کنند سوالی کە باید این عزیزان پاسخ بدهند این است: […]

🌐

🔹ایلام نو / حیدر داودی

در حالیکە آمارسازی‌هایی کە بیشتر شبیە نقش “مار سازی” هستند، سعی در ایجاد هژمونی برای مدیریت استان داشتند اتفاقی ناگوار کام همە را تلخ کرد.
🔹ریزش صخرە‌های سیمرە و دفن شدن فرزند دلبند یک خانوادە
شاید این حادثە را برخی طبیعی‌انگاری کنند سوالی کە باید این عزیزان پاسخ بدهند این است: “پس وظیفەی مدیریت بحران استان، در پیشگیری و آموزش در نقاط حادثەخیز چیست؟ در حالی کە حتی در دورترین روستاها نیز نهادی مردمی بە نام شورای روستا و نیز نهادی رسمی بە نام دهیاری با تجربەی سالها حضور برای جبران خلا حضور مدیریت دولتی و تشکل‌های مردم نهاد را در کوچکترین هستە از تقسیمات کشوری پر نمودە است.
🔹دردآور این کە بحران، تحت نظر مدیریت بحران استانداری است و نهاد دهیاری نیز تحت نظر مدیریت روستایی استانداری و همچنین شوراهای روستاها در ذیل شورای عالی استان و شورای شهرستان و شورای بخش قرار دارند کە به این ترتیب با برنامەریزی و تحت مدیریت و نظارت معاون عمرانی استانداری و فرمانداری و بخشداری با کلی کارمند و کارشناس و مدیر میانی قرار دارند و جایی برای بروز توجیە ندارند.
🔹پیشنهاد می‌شود کە استاندار ایلام اگر همانند همەی ایلامیان، جگرش از ضجەهای پدر در سوگ پسر گم شدە در زیر آواری از سنگ، آتش نگرفتە و خود در محل حادثە حضور نمی‌یابد و برای پیشگیری از موارد مشابە تشریف‌فرما نمی‌شوند، دست‌کم در جلسەای با حضور رسانەهای استانی، معاون عمرانی و مدیریت بحران و مدیریت امور روستایی استانداری، فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری درەشهر، بخشدار ذیربط و هلال احمر و آتش‌نشانی درەشهر و امور آب استان، در محل حادثە حضور یابند و لااقل در اقدامی نمادین و نە نمایشی، ابراز همدردی کنند، باشد کە وجدان‌درد دیدن قامت تکیدەی پدری داغ‌دیدە، آنان را متوجە کند کە می‌بایست در این موارد و موارد مشابە، وظیفە دارند و اختیار و صد البتە مسئولیت پاسخ‌گویی.
و عدم حضور عرفی مسئولین مشابە در سنوات ماضی، رافع مسئولیت مسئولان مستقبل نمی‌شود، بە طریق اولی مدیران کنونی کە منتسب بە مدیریتی انقلابی و جهادی‌اند کە حضور میدانی در میان مردم و واکنش سریع بدون شوآف، کمترین انتظار مردم، بە ویژە انقلابیون از آنان است.
🔹باور کنید در هر کجای جهان اگر بود، عدم پیدا کردن جنازە‌ی یک مفقودالاثر در حوادث، باعث بسیج حوزەی عمومی، خصوصی و دولتی می‌شد چرا کە ان را باعث افت برند خود می‌دانند.