علی اصغرکاییدی سرپرست بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان ایلام : به عنوان اولین و تخصصی ترین بانک قرض الحسنه کشور در ۲۲ آذر سال۱۳۸۶  آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۲۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است. بانک قرض الحسنه […]

علی اصغرکاییدی سرپرست بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان ایلام :

به عنوان اولین و تخصصی ترین بانک قرض الحسنه کشور در ۲۲ آذر سال۱۳۸۶  آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۲۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است. بانک قرض الحسنه مهر ایران با تأكيد بر الگوي بانكداري اسلامي در راستاي توانمندسازي و تقويت توان اقتصادي اقشار مختلف مردم جامعه و همچنين تلاش براي فقرزدايي و رفع محروميت هاي اقتصادي به ويژه در مناطق كمتر برخوردار فعاليت مي كند.

پرداخت ۷۱۸فقره وام بدون ضامن در بانک های قرض الحسنه مهر استان ایلام/پرداخت ۲۰۷فقره تسهیلات فرزندآوری طی یکسال به ارزش ۷۷ میلیارد ریال

خدمات این بانک مشتمل به کلیه خدمات بانکی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می باشد .

بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهداف زیر را دنبال می کند:

۱- توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال

۲- تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق كمتر برخوردار

۳- پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه

پرداخت وام‌های قرض الحسنه به بیش از ۱۳ میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول ۱۵ سال فعالیت بوده است.

در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برنامه های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی در این حوزه انجام داده است از جمله:

  • سامانه پرداخت وام آنلاین در بستر همراه بانک و اینترنت بانک
  • افتتاح حساب آنلاین بر بستر همراه بانک و اینترنت بانک
  • راه اندازی پیشخوان مجازی
  • راه اندازی سامانه توثیق سهام
  • راه اندازی سفته و برات الکترونیک
  • احراز هویت آنلاین «سجام»
  • کارت هدیه مجازی
  • سامانه معدل حساب آنلاین
  • طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک

. در حال حاضر۱۳ میلیون نفر در سراسر کشور از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده می کنند.

. این بانک تا پایان مهر ماه ۲۱۱ هزار میلیارد تومان را در قالب تقریباً ۱۳٫۵ میلیون فقره وام در اختیار متقاضیان قرار داده است.

تعداد وام پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته به‌طوری که به دو میلیون و ۸۰۰ هزار فقره در سال گذشته رسیده است. در سال جاری نیز تا پایان آبان ماه یک میلیون و ۷۸۰ هزار فقره وام به ارزش ۶۱۳هزار میلیارد تومان از سوی این بانک پرداخت شده است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران طی یک سال گذشته بیش از ۳ میلیون فقره وام قرض الحسنه خرد را پرداخت نموده است. با وجود پرداخت تعداد زیادی وام قرض الحسنه خوشبختانه میزان مطالبات بانک هم در سطح کشور و هم استان بسیار پائین و کمتر از نیم درصد است که نشان از اعتماد مردم به بانک قرض الحسنه مهر ایران را دارد .

بانک قرض الحسنه مهر ایران خدمات دهی مناسب به اقشار مختلف مردم را اولویت کاری خود می داند و در این راستا همواره همراه مردم بوده است . پرداخت وام به شرکت های دانش بنیان ، پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی و تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از جمله خدمات این بانک طی یکسال گذشته بوده است .  

آمار و عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران  در استان ایلام (یکسال گذشته)

  • در راستای سیاست های ابلاغی دولت سیردهم و همگام با خدمات ارزنده دولت طی سال گذشته انجام شده است :
  • در راستای دستور رئیس جمهور محترم و تاکید وزیر محترم اقتصاد و دارایی تعداد ۸۴۳ فقره وام بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال  در بانک قرض الحسنه مهر ایران استان ایلام  پرداخت شده است.
  • پرداخت  تعداد ۳۶۵ فقره  تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۳۶۴ میلیارد ريال طی یکسال گذشته در استان ایلام
  • پرداخت ۳۰۰فقره   وام فرزندآوری به مبلغ ۱۱۵میلیارد ريال طی یکسال گذشته به مردم شریف استان ایلام
  • پرداخت ۴۰۰۰فقره تسهیلات اشتغال بنیاد برکت به ارزش ۷۰۰ میلیارد ريال در طی یکسال گذشته در استان ایلام
  • رشد ۷ برابری تسهیلات مربوط به کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان ایلام بگونه ای که تسهیلات تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰میلیارد ريال بوده که این مبلغ در سال ۱۴۰۱ به ۳۴۰ میلیارد ريال افزایش یافته است.
  • رشد۶۳۰ درصدی تسهیلات تکلیفی ابلاغی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان ایلام
  • پرداخت ۳۷۷۹ فقره وام کالاکارت به ارزش ۳۶۹ میلیارد ريال به مردم شریف استان ایلام

طرح مهریار

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای بهبود وضعیت معیشت کارمندان و کارگران اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب طرح مهریار نموده است بگونه ای که اگر سازمان یا شرکتی پرداخت حقوق خود را به بانک قرض الحسنه مهر ایران انتقال دهد برابر   ضوابط ،  پرسنل این سازمانها مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند شد .

از جمله برنامه های بانک که در آینده نزدیک رقم خواهد خورد قبول سهام در اختیار مردم به عنوان وثیقه خواهد بود تا بدین شکل ضمن تسهیل در ارائه خدمات به مردم معضل ضامن برای همه مردم در اخذ وام حل شود . در گام های بعدی سایر دارایی های افراد نیز از جمله صندوق های سرمایه گذاری ، گواهی سپرده و… بعنوان وثائق وام پذیرفته خواهد شد .

افتخارات

فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اعطای وام قرض‌الحسنه مورد توجه مسئولان مختلف قرار گرفته و تقدیر مقامات مختلف کشوری و حاکمیتی را در پی داشته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شد در سال‌های گذشته چند موفقیت مهم در عرصه بین‌المللی کسب کند که برای نظام بانکی کشور مایه افتخار است.

راه یابی بانک قرض الحسنه مهر ایران به جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان به گزارش موسسه بنکر در سال ۲۰۲۲ از جمله این افتخارات است.

اقدامات انجام شده  یکسال اخیر

-ایجاد شعبه مجازی در کلیه استانها

–هوشمندسازی مرکز ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات غیرحضوری ، پاسخ دهی آنلاین در سایت و اپلیکیشن

–راه اندازی تسهیلات آنلاین

-ورود بانک به بازار بین بانکی

-افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰میلیون تومان

-وام بدون ضامن و توسعه فرایند اعتبارسنجی(سامانه ضمان)

–ارائه تسهیلات به شرکت های حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

اقدامات در حال انجام

کاهش و حذف کارمزدثابت۴ درصد به صفر درصد و حرکت به سمت مزدخدمت

حرکت به سمت کارت مهر –کارت زندگی

انتشار اوراق قرض الحسنه در بازارسرمایه

توسعه برنامه های بین المللی قرض الحسنه در ارتباط با بانک های اسلامی سایر کشورها

مسئولیت اجتماعی

بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور هرگز از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل نشده است. بانک قرض الحسنه مهر ایران با چشم‌انداز «تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه يافته» برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود را به انجام رسانده است.

بانک قرض الحسنه  مهر ایران برنامه های مسئولیت اجتماعی گسترده ای را اجرا کرده که برخی از آن عبارت است از:

  • مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال. گفتنی است در این طرح بانک قرض الحسنه مهر ایران برای نخستین بار در بین بانک‌های ایرانی، از منابع حاصل شده از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام المنفعه هزینه کرده است. لازم به ذکر است سهم استان ایلام کمک ۵/۵ میلیارد ريالی این بانک به دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب خرید تجهیزات پزشکی مبارزه با بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ بود .
  • تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن ۵۰۰هزار خانه روستایی در سطح سه استان از جمله بیمه حوادث تمام منازل روستایی در  استان ایلام در سال ۱۳۹۹
  • مشارکت در بیمه حوادث ۵میلیون و ۳۰۰هزار خانه روستایی سراسر کشور در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

خرسندیم از اینکه با روی کارآمدن دولت جدید انقلابی ، حل مسائل مردم و عدالت محوری بیش از بیش در دستور کار مسئولان قرار گرفته است . ما نیز در بانک قرض االحسنه مهر ایران تلاش می کنیم تا با پرداخت گسترده تسهیلات قرض الحسنه به مردم دسترسی اقشار مختلف مردم به تسهیلات نظام بانکی عادلانه تر باشد. امید آنکه در سایه الطاف پروردگار و با اعتماد مشتریان و خیران عزیز و رهنمودها و حمایت های مدیران عالی استان بالاخص استاندار تلاشگر و محبوب استان ایلام  جناب آقای دکتر بهرامی بتوانیم توفیقات گذشته را استمرار بخشیده و کارنامه پرافتخارتری از بانک قرض الحسنه مهر ایران به جای بگذاریم .