🔹مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از ساخت نخستین هتل ۵ ستاره در استان خبر داد. 🔹در نشست مشترکی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، شهردار ، مدیرکل جذب سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ، رییس شورای شهر و نماینده اداره کل صمت استان و همچنین مجریان طرح در محل شهرداری ایلام […]

🔹مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از ساخت نخستین هتل ۵ ستاره در استان خبر داد.

🔹در نشست مشترکی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، شهردار ، مدیرکل جذب سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ، رییس شورای شهر و نماینده اداره کل صمت استان و همچنین مجریان طرح در محل شهرداری ایلام در خصوص پیگیری مسائل مربوط به تسهیل در اجرای هتل ۵ ستاره در شهر ایلام تاکید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت : با توجه به تاکید استاندار ایلام بر ایجاد زیرساخت های گردشگری در استان ، ساخت هتل پنج ستاره در دستور کار قرار گرفت. وجود یک هتل پنج‌ ستاره برای استان یک نیاز و ضرورت است. این هتل، علاوه بر اشتغالزایی، باعث رونق گردشگری و افزایش ورود تورهای گردشگری داخلی و خارجی به استان می‌شود.

🔹شریفی ادامه داد: : در  حال‌ حاضر مراکز خدمات گردشگری شامل هتل، مهمانپذیر، خانه مسافر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع بین راهی و دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان فعالند اما ساخت یک هتل پنج‌ستاره که پیشران توسعه تاسیسات گردشگری محسوب می شود از نیازهای مبرم استان ایلام است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد : ایلام از مقاصد مهم گردشگری در کشور به شمار می‌رود و حتی به واسطه مرزی بودن، فرصت خوبی برای جذب گردشگران خارجی دارد با توجه به اینکه سالانه چند میلیون نفر از این استان در ایام اربعین به عتبات ‌عالیات سفر می‌کنند ساخت هتل پنج ستاره ضروری است .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام تصریح کرد: حمایت ویژه شخص استاندار ایلام از حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبب جذب و تمایل سرمایه گذاران برای حضور در ایلام شده است.

شریفی با اشاره به قول مساعد مدیرکل جذب سرمایه گذاری و اشتغال و تیم اقتصادی استانداری در راستای حمایت های ویژه در توسعه و رونق زیرساخت های گردشگری به ویژه ساخت هتل پنج ستاره نیز عنوان کرد : خوشبختانه با نگاه مثبت شهردار و دیگر دستگاه های اجرایی این امر به زودی محقق می شود و مقرر شد شهرداری و شورای شهر در راستای ارائه مشوق های سرمایه گذاری به طرح ایجاد هتل ۵ ستاره با نظر مثبت ، مقدمات بررسی ارائه تخفیف کامل تعرفه عوارض ساخت رو در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار دهند.