مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، افزود: تعامل و همکاری با رسانه‌ها و خبرنگاران از اولویت‌های منابع طبیعی استان است. وی بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌ها و دغدغه‌ها منابع طبیعی بحث پرداخت حقوق و مزایای یک سری افرادی بوده که مجوز […]

مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، افزود: تعامل و همکاری با رسانه‌ها و خبرنگاران از اولویت‌های منابع طبیعی استان است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌ها و دغدغه‌ها منابع طبیعی بحث پرداخت حقوق و مزایای یک سری افرادی بوده که مجوز نداشتند، در رسانه‌ها بارها به این مسئله پرداخته شد، از همان شروع فعالیت به دنبال راهکاری بودیم که مشکلات این بخش احصا و حل شود.

پیرزادیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام شد - راسان خبر |  راسان خبر

ابراهیم پیرزادیان افزود: در سنوات گذشته حقوق و مزایای افراد قراردادی به طرح وصل بود، ولی ما این بخش را به سازمان منابع طبیعی متصل کردیم و حالا حقوق و مزایای این افراد از بودجه ملی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: حقوق سه ماه اول از محل سازمان پرداخت شد، از دو ماه پیش نیز حقوق پرسنل قرار دادی به ردیف ملی وصل شده است.

پیرزادیان عنوان کرد: ۳۰۳ نفر نیروی قراردادی در منابع طبیعی هستند که مشکل آنها به طور کامل حل شده، این افراد مشکلات زیادی داشتند و وظیفه داشتیم مشکلات این افراد را حل کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: ۱۳۰ نفر نیروی ایثارگر در منابع طبیعی وجود که ۴۶ نفر آنها تبدیل وضعیت شده اند و ۴۹ نفر نیز در قالب تفاهم نامه به دلیل نبود پست در حال انتقال به سایر ادارات هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی در طول ۱۲ ماه در بخش های مختلف در حال فعالیت هستند، انتظار داریم رسانه‌ها در هفته منابع طبیعی فعالیت های این نهاد و اهمیت منابع طبیعی را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

پیرزادیان افزود: ۸۹ درصد مساحت استان ایلام از منابع ملی تشکیل می‌شود و اهمیت فرهنگ منابع طبیعی را در استان دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور طی یک برنامه چهارساله، افزود: این طرح در کشور ابلاغ شده و سازمان منابع طبیعی کشور به عنوان متولی این طرح شناخته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: استان ایلام به عنوان پیشانی این طرح در کشور شناخته می‌شود، سهم استان ایلام از این طرح کاشت ۷۲ میلیون اصله نهال است.

پیرزادیان افزود: در تمامی ۱۲ شهرستان‌های استان نهالستان‌ها فعالیت دارند و تمامی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان فراهم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: ۲ نهالستان جدید در استان برای کاشت گونه‌های جدید بیابانی در حال اجرایی شدن است، تامین نهال برای اجرای طرح کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی استان از اهداف احداث این نهالستان‌ها است.

وی گفت: منابع طبیعی استان در دو بخش احیا و غنی سازی جنگل‌های طبیعی و مبارزه با بیابان زایی برنامه ریزی کرده است، علاوه بر این یک تفاهم با استان واسط عراق برای اجرای طرح کمربند سبز است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: برای تامین نیاز چوب کشور، طرح زراعت چوب در مناطق مختلف استان اجرایی شده است، هم اکنون ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان برای اجرای این طرح توزیع شده است.

وی گفت: زیرساخت‌های خوبی در استان برای اجرایی شدن طرح زراعت چوب فراهم است، این طرح هم باعث تامین چوب در کشور و هم باعث اشتغال و درآمد برای مردم می‌شود

پیرزادیان گفت : اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در راستای وظایف قانونی در چارچوب مفاد قانونی ماده ۱۲ قانون افزایش بهره وری و کشاورزی موظف به همراهی با مجموعه دولت در جهت خدمت رسانی به آحاد مردم در مناطق مختلف و دورافتاده و کلیه عرصه هایی که احتیاج به اجرای فعالیتهای عمرانی و توسعه ای دارند بوده است

وی افزود : تمام فعالیتها و تجمیع همکاری های مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی در جهات همکاری و آماده سازی بستر برای استفاده از امکانات رفاهی برای آحاد جامعه آست

وی در خصوص منطقه بانکول با توجه به بازدید صورت گرفته ، اظهار داشت : از قدیم یک جاده دسترسی بین مزارع وجود داشته که تصاویر و مستندات نقشه های آن در آرشیو اداره کل موجود هست و طبق برآورد خسارتی که از طریق بند ۲ ماده ۱۲ شده است با حداقل خسارت به عرصه های محیط زیست و منابع طبیعی این اقدام انجام گرفته و خسارت برآورد شده به مراتب بیشتر از وضع موجود بوده که در جهت احیا و بازسازی مناطق تخریبی انجام گرفته است و اصل کار اجرای پروژه ای بوده که در سطح ملی مصوب شده و ما به عنوان بخشی از بدنه دولت باید همکاری کنیم که مشکلات مردم در این خصوص برطرف شود

پیرزادیان اضافه کرد : بنده ۱۲ مرداد امسال در این مسئولیت قرار گرفتم و از روز اول گفتم که منزل مسکونی اداره که برای مدیر است را برایم خالی کنند، یعنی از روز اول خواست و مطالبه من از مدیر کل سابق برای در اختیار گذاشتن منزل مسکونی اداره بود و به شدت پیگیر آن بودم چون قطعا دوری از خانواده برایم سخت است و هیچ مدیری دوست ندارد به دور از خانواده خود کارش را انجام دهد، همراهی خانواده در کنار هر مدیری باعث آرامش فرد خواهد بود

وی ادامه داد: با امروز وفردا کردن مدیرکل سابق که حدود ۷ ماه می شود. هنوزایشان در این منزل ساکن هستند که گویا خانه ای در دست ساخت دارند که هنوز آماده نشده است! در نتیجه تا امروز شرایط آوردن خانواده برایم فراهم نشده است و من از آن مدیرانی نیستم که هزینه منزلی را بر دوش دولت بگذارم و ماهانه کرایه آنچنانی از بیت المال بدهیم

ابراهیم پیرزادیان درپاسخ به سوال تفکیک زن و مرد در اداره منابع طبیعی که در افکار عمومی مطرح شده است گفت : پیشنهاد می کنم که با توجه به اینکه حدود ۱۰۰ نفر کارمند خانم داریم، یکی از آنها را تصادفی انتخاب کنید و از آنها در این خصوص سوال کنید که آیا این موضوع واقعیت دارد یا ندارد؟! این موضوع صحت ندارد