در این مدت 21 پایگاه غربالگری کرونا در تمامی شعب جمعیت هلال احمر استان فعال بودند.

غرب آنلاین / همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان ایلام و اجرای طرح ملی غربالگری از ۱۳ اسفند ماه ۹۸ تا ۱۲ فروردین ماه سال جاری ۱۴۶هزار و ۶۱۹ نفر از مسافرین و هم استانی های عزیز شامل ۴۰ هزار و ۵۴۵ دستگاه خودرو در پست های غربالگری توسط نیروهای هلال احمر مورد پایش و غربالگری سلامت قرار گرفتند که از این تعداد ۳۲ نفر دارای علائم مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شدند این طرح توسط معاونت امور جوانان و اعضای جوانان این جمعیت در ادارات و پایانه های مسافربری همچنان ادامه دارد و تاکنون یک هزار و ۶۷۲ نفر تب سنجی کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ایلام، در این مدت ۲۱ پایگاه غربالگری کرونا در تمامی شعب جمعیت هلال احمر استان فعال بودند.

حفاری غیر مجاز در ارتفاعات متلوان ایلام حادثه آفرید

در اجرای این طرح ۲۱ تیم عملیاتی با بهره مندی از یک هزار و۶۹۳ نفر روز نیروی عملیاتی متشکل از پرسنل و اعضاء و با استفاده از ۱۷۰دستگاه روز(خودروی عملیاتی) توسط جمعیت هلال احمر استان ایلام مشارکت داده شده است.

با تلاش جوانان و داوطلبان هلال احمر از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان ۲۷ هزار و ۴۷۲ عدد ماسک، ۱۷ هزار و ۸۱۰ جفت دستکش و ۴هزار و ۵۴۵ بطری محلول ضد عفونی کننده در بین خانواده های کم برخوردار و نیازمند توزیع شده است.

در طرح شبانه روزی و گندزدایی معابر و مکان های عمومی توسط نیروهای هلال احمر استان مقدار ۱۶ هزار و ۶۹۴ لیتر ماده ضد عفونی آب ژاول مورد استفاده قرار گرفته است.

تهیه ۸۰ عنوان بروشور و کلیپ آموزشی، ۴۴ مورد بنر، آموزش غیر حضوری ۲ هزار و ۴۰۰ نفر و ارسال یک هزار و ۵۴۱ مورد پیام آموزشی در فضای مجازی از دیگر اقدامات موثر جمعیت هلال احمر استان ایلام جهت مقابله با کرونا در حوزه آموزش و پژوهش است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و آسیب پذیری بیماران سرطانی و خاص تعداد ۲ هزار و ۴۲۵ بسته بهداشتی توسط حوزه معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در بین این بیماران در سراسر استان توزیع شد.