مدیرکل بیمه تامین اجتماعی با بیان اینکه ۱۰۲ هزار و ۲۱۰ نفر در استان بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند، گفت: از ۱۸۰ هزار دفترچه صادر شده برای جامعه هدف، ۵۵ هزار دفترچه معادل ۳۲ درصد به صورت الکترونیکی مربوط به سال گذشته صادر شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان بیش از ۲۹۶ هزار نفر ، معادل ۵۱ درصد جمعیت استان است.

بیش از ۵۱ درصد جمعیت ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

«سهیلا ملکشاهی» با حضور در ایسنا،  با بیان اینکه در سال ۹۹ با توجه با اجرا و اعمال طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران، ۴۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت می شود، اظهار کرد: هزینه های کوتاه مدت و بیمه بیکاری در سال گذشته  نزدیک به ۳ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه مستمری  نزدیک به ۱۶هزار واجد شرایط در استان ایلام جمعا مبلغ۳۶۰ میلیارد تومان است، گفت: هزینه های کوتا مدت و بیمه بیکاری در سال جاری(۹۹) ماهیانه  ۴میلیارد تومان است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی با بیان اینکه ۱۰۲ هزار و ۲۱۰ نفر در استان بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند، گفت: از ۱۸۰ هزار دفترچه صادر شده برای جامعه هدف، ۵۵ هزار دفترچه معادل ۳۲ درصد به صورت الکترونیکی مربوط به سال گذشته صادر شده است.

ملکشاهی با بیان اینکه  در سال جاری ۲۷۵ بار مراجعه جهت تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی داشته ایم، تصریح کرد: قبلا باید بیمه شدگان به کارگزاری مراجعه و همکاران ما استحقاق و اعتبار را کنترل می‌کردند و دفترچه بیمه را مهر می‌کردند.

وی تصریح کرد: اکنون دیگر نیازی به این کار نیست و اگر فرد به مراکز درمانی مراجعه کند آنجا از طریق روش های اعلام شده استحقاق درمانش را می سنجند. ضمن اینکه خود بیمه شده هم می تواند این کار را  انجام دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام با بیان اینکه در روش اول شماره گیری کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع (#١٤٢٠٤) است، تصریح کرد: با شماره گیری این کد دستوری منویی نمایش داده می شود که باید در آن کدملی را وارد کرد. به محض ورود کد ملی سیستم پاسخ می دهد و پیامی با این مضمون که «شما از حمایت درمانی برخوردار می باشید.» نمایش داده می شود.

ملکشاهی تصریح کرد: روش دوم شماره گیری کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ ستاره یک مربع (#١١٤٢٠٤) است که در اینجا هم کدملی را وارد می کنیم. روش سوم کددستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع (#١٦٦٦) است که با بیمه سلامت مشترک است. بیمه شده گزینه یک را انتخاب وبا  ورود کدملی، اعتبار دفترچه را دریافت می کند.

وی گفت:  در مرورگر pwa.tamin.ir را نوشته و در منو هم کدملی از طریق صفحه کلید قابل ورود است و اگر از موبایل استفاده می‌کنید می‌توانید بارکد دفترچه را جلوی موبایل بگیرید که اسکن می‌کند و اعتبار دفترچه را نمایش می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه در روش آخر از طریق آدرس medical.tamin.ir  اعتبار دفترچه را استعلام می کنند، تصریح کرد: اگر هرکدام از بیمه شدگان دچار مشکل شده و با خطایی برخورد کردند می توانند با ۱۴۲۰ تماس بگیرند، آنجا استحقاق درمان را کنترل می‌کنند.