وحید سلیمی روز سه شنبه اظهار داشت: تغییرات اقلیمی در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین چالش های روز دنیا، عمده کشورهای جهان را درگیر کرده و برای مقابله با این تغییرات اقلیمی ایران در قالب این شورا از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده می کند و تجارب خود را در اختیار کشورهای دیگر […]

وحید سلیمی روز سه شنبه اظهار داشت: تغییرات اقلیمی در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین چالش های روز دنیا، عمده کشورهای جهان را درگیر کرده و برای مقابله با این تغییرات اقلیمی ایران در قالب این شورا از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده می کند و تجارب خود را در اختیار کشورهای دیگر می گذارد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر ایران به علت حضور به موقع و موثر در هنگام بروز بلایای طبیعی یا آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات امدادی متنوع در داخل و خارج کشور، به عنوان یکی از کشورهای برتر دنیا در زمینه انجام خدمات بشردوستانه توسط فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر انتخاب شده است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر یادآور شد: طبق بررسی های انجام گرفته فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یکی از پنج کشور برگزیده دنیا انتخاب شده که بیشترین خدمات را به هم نوعان خود در داخل و خارج کشور ارائه داده است.

سلیمی ادامه داد: ایران به عنوان یک کشور حادثه خیز همواره درگیر حوادث طبیعی و غیرمترقبه ای چون سیل، زلزله، خشکسالی یا حوادث و سوانح انسان ساخت نظیر تصادفات جاده ای است و این امر ایجاب می کند جمعیت هلال احمر در بخش های مختلف از نیروهایی ورزیده با آمادگی کامل برخوردار باشد.

به گفته وی معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر دارای ۲ میلیون نفر داوطلب است که ۹۲۰ هزار نفر از آنها اعضای فعال و شناسنامه دار هستند که به صورت مستمر با این جمعیت همکاری دارند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه داوطلبان در سامانه جامع اعضای داوطلبانه هلال احمر عضویت دارند، اضافه کرد: این معاونت هیچگونه محدودیتی برای پذیرش نیروهای جدید داوطلب ندارد.

سلیمی در مورد ارائه خدمات جمعیت هلال احمر از نیروهای داوطلب نیز توضیح داد: بیمه داوطلبان تخصصی حوزه امداد و نجات توسط رییس جمعیت هلال احمر در حال پیگیری است و همچنین برای داوطلبان حوادث نیز از بیمه های بی نام در صورت نیاز استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت داوطلبان بدون چشمداشت و خودجوش است، یادآور شد: باید بستر حفظ و بهره مندی از ظرفیت داوطلبان فراهم شود و در این راستا جمعیت هلال احمر راه اندازی باشگاه داوطلبان را در دست اقدام دارد که در قالب این باشگاه خدمات متنوعی به داوطلبان فعال ارائه می شود.

  • منبع خبر : ایرنا ایلام