حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه آیین افتتاح نمایشگاه پوشاک ایرانی و اسلامی، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با شرایط خاص انجام شود، داشتن زبان خوش یکی از شرایط امر به معروف و نهی منکر است. وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی امروز از مقوله پوشش […]

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه آیین افتتاح نمایشگاه پوشاک ایرانی و اسلامی، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با شرایط خاص انجام شود، داشتن زبان خوش یکی از شرایط امر به معروف و نهی منکر است.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی امروز از مقوله پوشش به عنوان یک حربه علیه ارزش های دینی و اسلامی استفاده و سعی می کنند با ترویج نوع پوشش خاص، کشور را با خطر فرهنگی روبه رو کنند.

امام‌ جمعه ایلام با تاکید بر حمایت و تولید لباس و پوشش بومی و استمرار و فرهنگ سازی در زمینه این نوع پوشش، یادآور شد: پوشش بومی در استان نمادی از اصالت ریشه‌دار مردمان این دیار است، در این خصوص الگوی سازی ها، باید مانند لباس اسلامی و پوشش اسلامی بوده و متناسب با شرایط تنوع لباس در اختیار مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سال هاست تمام‌ توان و تلاش خود را در راستای ضربه زدن به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به ویژه در نوع پوشش به کار بسته اند، گفت: آخرین حربه دشمن برای مقابله با دین زدایی در جامعه تحت تاثیر قرار دادن‌ مقوله حجاب و عفاف است که این موضوع را در تبلیغات مسموم خود به شکل گسترده ای برنامه ریزی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر برنامه ریزی صحیح مسوولان مربوطه در حوزه حمایت از تولید پوشاک ایرانی و اسلامی، یادآور شد: اگر این مهم به شکل صحیح وارد جامعه شود، به طور قطع بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه عفاف و حجاب حل خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار همچنین ارائه تسهیلات و حمایت از طراحان لباس ایرانی و اسلامی را یکی دیگر از راهکارهای مهم در راستای تولید با تنوع بیشتر لباس های اسلامی و در نهایت رعایت هر چه بیشتر پوشش اصیل ایرانی و اسلامی در جامعه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: باید این فرهنگ در جامعه گسترش داده و پوشش و پوشاک ایرانی اسلامی در جامعه مدیریت و ترویج داده شود و قبل از هرکاری نیاز به کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب است.

امام جمعه ایلام تنوع مد و لباس متناسب با ذائقه مردم را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: خیرین به این عرصه ورود کنند و در کنار آن فروشندگان نیز با ارائه تخفیف باعث رغبت بیشتر مردم و بویژه نسل جوان از محصولات تولیدی شوند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه پوشاک ایرانی و اسلامی با عنوان« بهار در بهار»به مناسبت ماه مبارک رمضان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، انجمن خوشنویسان، انجمن هنرهای تجسمی، انجمن سینمای جوانان و انجمن مد و لباس استان برپا شده است.

نمایشگاه کتاب و فروشگاه علوم قرآنی، مد و لباس و حجاب و عفاف(لفاف خورشید) و نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی با موضوعات قرآنی و عرضه محصولات فرهنگی هنری از جمله بخش های جنبی این نمایشگاه است.

این نمایشگاه از امروز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه لغایت پنج اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دو نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد میزبان علاقمندان و عموم شهروندان است.

  • منبع خبر : ایرنا ایلام