فرزاد شریفی روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اظهار کرد: میزان کل اسکان در اقامتگاه‌های استان با ۴۷ درصد رشد در نوروز امسال ۲۰۳ هزار و ۹۱۴ ثبت شد که این میزان در نوروز سال گذشته ۱۳۸ هزار و ۳۸۱ بود. وی افزود: تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان با ۳۰ درصد رشد نوروز سال جاری […]

فرزاد شریفی روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اظهار کرد: میزان کل اسکان در اقامتگاه‌های استان با ۴۷ درصد رشد در نوروز امسال ۲۰۳ هزار و ۹۱۴ ثبت شد که این میزان در نوروز سال گذشته ۱۳۸ هزار و ۳۸۱ بود.

وی افزود: تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان با ۳۰ درصد رشد نوروز سال جاری یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۳۰ مورد بود که این میزان در سال گذشته یک میلیون و ۲۷ هزار و ۷۸۶ مورد ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: نظارت بر تاسیسات گردشگری در نوروز سال جاری با ۵۱.۲ درصد رشد ۹۵۰ مورد بود که این میزان در پارسال ۶۲۸ مورد ثبت شد.

شریفی ادامه داد: شکایت از تاسیسات گردشگری با سامانه ۰۹۶۲۲ در نوروز سال جاری با ۱۰۰ درصد رشد صفر بودف در حالیکه سال گذشته یک مورد شکایت ثبت و پیگیری شده بود.

به‌ گفته وی سال ۱۴۰۱ تعداد تصادفات منجر به فوت ۲۰ فقره بود، اما امسال این رقم به هفت فقره با ۶۵ درصد کاهش تصادفات منجر به فوت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام با بیان اینکه نوروز سال گذشته موردی از اسکان در اقامتگاه‌های سنتی و مجتمع‌های بین‌راهی ثبت نشد، اضافه کرد: اما در تعطیلات عید امسال تعداد اسکان در اقامتگاه‌های سنتی ۷۷۷ مورد و مجتمع‌های بین‌راهی ۲۹۹ مورد با ۱۰۰ درصد رشد ثبت شد.

شریفی میزان رشد اسکان در مهمانپذیرهای نوروز امسال را با اسکان یک هزار و ۳۶ مورد ۲۳۷.۴ درصد ذکر کرد ، درحالیکه این تعداد سال گذشته ۳۰۷ مورد بوده است.

وی اقامت در خانه‌های بومگردی را ۱۲ هزار و ۵۳۵ مورد با ۳۱ درصد رشد در سال جدید برشمرد ولی نوروز سال قبل ۹ هزار و ۵۷۲ بود ف همچنین اسکان در هتل‌ها ۱۷ درصد، مجتمع‌های گردشگری ۶۵ درصد و خانه‌های مسافر ۲۸ درصد در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ رشد داشته است.

  • منبع خبر : ایرنا ایلام