خدمات‌دهی به جامعه هدف در طول سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: خدمات‌دهی به جامعه هدف در طول سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

زهرا همتی افزود: ۲۰ هزار و ۹۵۶ خانوار، خدمت گیرنده از بهزیستی ایلام هستند که از این تعداد  شش هزار و ۶۴۳ خانوار با سرپرستی زنان و ۱۴ هزار و ۳۱۳ خانوار نیز از جامعه معلولان هستند.

وی با ذکر اینکه اکنون  ۲۰ هزار و ۲۷۲ خانوار مستمری بگیر ثابت و  ماهیانه در مجموع حدود ۲۵ میلیارد ریال مستمری به صورت متمرکز دریافت می‌کنند، ادامه داد: بهزیستی ایلام در طول سال ۹۸ در مجموع ۹۲۰میلیارد ریال اعتبار صرف خدمات دهی به مددجویان زیر پوشش کرده است که از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال مستمری و مابقی حمایت‌های موردی از مددجویان

خدمات توانبخشی و مشاوره بهزیستی ایلام رایگان شد - خبرگزاری کردپرس ...

پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان

مدیرکل بهزیستی ایلام به خدمات حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در راستای خودکفایی و استقلال مالی مددجویان، در طول سال گذشته ۳۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن و همچنین حدود ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان واجد شرایط  پرداخت شده است.

همتی اضافه کرد: علاوه بر این بیش از شش میلیارد ریال کمک‌های موردی بنا بر نیاز مددجویان نظیر ودیعه مسکن، آماده‌سازی شغلی و تهیه لوازم ضروری به این افراد پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی نیز در این مدت مبلغ  ۶۵ میلیارد ریال مشارکت نقدی و غیرنقدی در راستای کمک به مددجویان جذب شده که در قالب اقلام بهداشتی، مواد غذایی وسایل و لوازم ضروری بین مددجویان توزیع شده است.

اختصاص ۲۳ میلیارد ریال به دفتر زنان بهزیستی ایلام

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه حوزه دفتر زنان در زمینه بیمه زنان سرپرست خانوار، تشکیل گروه‌های همیار، حمایت از فرزندان چند قلو، مددکاری خانواده‌های طلاق، دانشجویان و ارتقای توان علمی فرزندان زنان سرپرست خانوار فعالیت دارد گفت: در سال ۹۸ در مجموع بیش از ۲۳ میلیارد ریال اعتبار به این حوزه اختصاص یافته است.

به گفته همتی، در حوزه دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز  شامل مراکز اورژانس اجتماعی، خانه امن زنان، واحد کودکان کار و خیابان، واحد کاهش طلاق، واحد افراد دارای اختلالات هویت جنسی، خانه سلامت دختران و مرکز بازپروری زنان است که علاوه بر نگهداری از افراد آسیب‌پذیر در این حوزه‌ها در زمینه آموزش و مداخله در راستای کمک به افرادی که به مراکز اورژانس مراجعه سرپایی داشته و یا تشکیل پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز فعالیت دارد در مجموع مبلغ  شش میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: برای دفتر شبه خانواده نیز که سرپرستی کودکان فاقد سرپرست، کودکان نگهداری شده در مراکز و یا نزد خانواده‌های جایگزین را به عهده دارد در راستای نگهداری، بیمه تامین آتیه، آموزش و ارتقای توان علمی آنان و مددکاری شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام یادآور شد: همچنین در دفتر کودکان که پرداخت شهریه به مهدهای کودک برای کودکانی که توان پرداخت شهریه را ندارند و دادن یک وعده غذای گرم به کودکان در روستاها و ایجاد و گسترش مهدها فعالیت می‌کند مبلغ ۱۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

هزینه ۱۷۵ میلیارد ریالی بهزیستی در حوزه خدمات دهی به معلولان

همتی به خدمات حوزه توانبخشی این اداره کل اشاره کرد و گفت: این حوزه اموری نظیر نگهداری بیماران روانی، سالمندان، معلولان ذهنی و جسمی در مراکز، کمک به کاشت حلزون در کودکان ناشنوا، تامین وسایل بهداشتی مددجویان نظیر ویلچر، تخت، اعصا و غیره، تامین وسایل کمکی و اندام‌های مصنوعی، کمک به ایاب و ذهاب معلولان، خدمات مددکاری به معلولان، پرداخت کمک هزینه دانشجویی دانشجویان معلول در دانشگاه‌های غیردولتی، کمک هزینه به دانش‌آموزان و مناسب سازی منازل معلولان را بر عهده دارد که در طول سال گذشته در این زمینه‌ها ۱۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

پنج میلیارد اعتبار برای مبارزه با اعتیاد

وی افزود: در راستای کاهش اعتیاد و پرداخت کمک هزینه به افراد معتاد جهت درمان، آموزش کودکان در مهدهای کودک در راستای مصون سازی از اعتیاد، آماده‌سازی شغلی افراد معتاد، کاهش بیماری‌ها در افراد معتاد و تشکیل گروه‌های اجتماع‌محور در راستای کاهش اعتیاد در محلات نیز پنج میلیارد و ۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

 وی اظهار کرد: همچنین در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اجرای فعالیت‌هایی نظیر آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج، آموزش خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی سه میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها با فعالیت‌هایی نظیر معاینه‌ چشم تمامی کودکان سه تا ۶ سال و معاینه و غربالگری شنوایی تمامی نوزادان، آموزش پیشگیری از معلولیت‌ها و پرداخت هزینه آزمایشات ژنتیک افراد به ویژه افرادی که یک فرزند معلول دارند و تمایل به بارآوری مجدد را دارند و هزینه سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در حوزه مشاوره که عهده‌دار امور مراکز مشاوره و آموزش مشاوران و پرداخت کمک هزینه مشاوره به افرادی که توان پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند را از دیگر خدمات این سازمان در سال گذشته برشمرد. وی اظهار کرد: همچنین با توجه به بحران سیل فروردین ماه سال ۹۸ و وارد شدن خسارت به مددجویان بیش از  ۳۵ میلیارد ریال کمک نقدی به مددجویان