حسن بهرام نیا روز جمعه در آیین گرامیداشت ۱۹ دی ماه سالروز عملیات ضربت ذوالفقار و حماسه فتح میمک اظهار کرد: هم اکنون تیپ مستقل ایلام به علت نبود جای مناسب در شهرستان خرم اباد مستقر است که با مکان یابی برای حضور و استقرار دائمی این تیپ در استان، زمینه تامین امنیت پایدار در […]

حسن بهرام نیا روز جمعه در آیین گرامیداشت ۱۹ دی ماه سالروز عملیات ضربت ذوالفقار و حماسه فتح میمک اظهار کرد: هم اکنون تیپ مستقل ایلام به علت نبود جای مناسب در شهرستان خرم اباد مستقر است که با مکان یابی برای حضور و استقرار دائمی این تیپ در استان، زمینه تامین امنیت پایدار در این منطقه مرزی فراهم می شود.
وی با بیان اینکه استقرار یگان ارتش در استان یکی از ضروریات است، افزود: میمک از لحاظ جغرافیایی یک منطقه راهبردی بسیار مهم با طول ۱۶ کیلومتر و عرض هشت کیلومتر است که ارتفاعات آن تا عمق بغداد را تحت شعاع دید خود دارد و تصرف این نقطه از دیرباز برای برای عراق مهم بوده است و بنابراین وجود یک یگان سرزمینی ارتش در کنار مرزبانی برای تامین این متطقه اهمیت به سزایی دارد.
بهرام نیا با بیان اینکه یادواره ها و بزرگداشت ها یادآور تداوم حرکت راه و آرمان شهدا برای است، تاکید کرد: شهدا به این مراسم ها نیاز ندارند و این برنامه ها تذکری برای ما بازماندگان و وارثان خون شهیدان است که راه و هدف شهدا را گم نکنیم.
وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر مزدوران داخلی و دشمنان خارجی گمان کردند مردم  از انقلاب و نظام  دور شده اند اما حضور پرشور مردم انقلابی و با بصیرت نقشه های شوم و شیطانی دشمنان را برهم زد و باری دیگر آرامش و امنیت بر کشور ما حاکم شد.
وی یادآور شد: ما باید با درس گرفتن از حوادث اخیر با شهدا تجدبد پیمان کنیم چرا که این انقلاب و نعمت آزادی و امنیت آن راحت به دست نیانده و حاصل خون شهدا است.
ارتفاعات راهبردی میمک ۲۰ شهریور سال ۵۹ به تصرف نیروهای بعث درآمد و در ۱۹ دی ماه همان سال با انجام عملیات ضربت ذوالفقار با مشارکت ارتش و عشایر بومی منطقه به ویژه ایل خزل بازپس گیری شد و اولین عملیات آفندی موفق ایران در جنگ تحمیلی بود.
این مراسم با حضور فرماتده سابق قرارگاه غرب کشور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان و مدیران لشکری و کشوری و مردم در محل یادمان میمک در متطقه عملیاتی نقطه صفر مرزی برگزار شد.

  • منبع خبر : ایرنا